NICC Nieuws

Bekendmaking NICC onderzoeksfonds

Het NICC stelt met ondersteuning van het NOT fonds,  5 beurzen van elk 500 Euro beschikbaar, en biedt daarnaast deskundige begeleiding bij de uitvoering van 3 maanden archiefonderzoek door studenten en pas afgestudeerden. Ook biedt het NICC media voor de presentatie, bekendmaking en verspreiding van onderzoeksrapporten. Het gaat daarbij om archiefonderzoek in de collectie van Stichting NICC, van het Nationaal Archief en andere archiefinstellingen, aangevuld met “oral history”, door het afnemen van interviews met vakdeskundigen en (voormalige) beleidsmedewerkers.

Beoogd resultaat is een  maatschappelijk relevant onderzoeksrapport dat wordt gepubliceerd als onderdeel van een digitale tijdlijn via de Canon van Nederland, en op de website van NICC, en door de onderzoeker wordt gepresenteerd op een themabijeenkomst van NICC, waarvoor young professionals en ervaren experts in de ontwikkelingssamenwerking worden uitgenodigd.