Vrijwilligers en stagiaires

Wij zijn altijd op naar enthousiaste vrijwilligers en stagiairs met verschillende talenten en passies. Mocht je geïnteresseerd zijn zijn, maar niet zo goed weten wat je wilt doen neem dan gerust contact op wij gaan graag met je in gesprek. Neem dan contact op via info@stichtingnicc.nl

Mocht je toch nog een beter beeld willen hebben hieronder een korte introductie over wat NICC te bieden heeft voor vrijwilligers en stagiairs.

Vrijwilligerswerk bij het NICC

Een vrijwilligersfunctie waarbij je iets aan de toekomst kan bijdragen door te duiken in het verleden? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Hieronder een paar voorbeelden van vrijwilligersfunctie die wij te bieden hebben.

Een collectie moet onderhouden worden; er moeten stukken worden toegevoegd, aangevuld en samengevat worden. Vind jij het leuk om te zorgen dat onze collectie goed vindbaar is en houd je van het uitzoeken van documenten dan is misschien de collectiegroep wel iets voor jou.

Maar er wordt bij het NICC ook veel gewerkt aan video’s, wil jij je editing skills verbeteren dan ben je bij ons op de goede plek.

Verder probeert het NICC ervaringen transparanter en inzichtelijker te maken via tijdlijnen over allerlei onderwerpen zoals bijvoorbeeld fairtrade, gender en water. Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die mee willen werken aan een tijdlijn door zich te verdiepen in een bepaald onderwerp of een case. Hierbij doe je onderzoek naar een onderwerp dat jij interessant vindt in een groep van experts en young professionals. Samen belichten jullie een onderwerp op verschillende manieren.

Als jonge organisatie is er een heleboel mogelijk en staan wij ook zeker open voor jouw eigen creatieve ideeën en projecten. Wij kijken er dan ook naar uit om kennis te maken.

Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie, neem dan contact op via info@stichtingnicc.nl

Stage bij het NICC

Ken jij het belang van internationale samenwerking, en wil jij de geschiedenis van ontwikkelingssamenwerking inzichtelijk maken? Dan is een stage bij het NICC iets voor jou.

Stichting NICC is op zoek naar stagiairs die mee willen helpen om de geschiedenis van ontwikkelingssamenwerking transparanter te maken en te voorzien van context. De tijdlijnen van Stichting NICC geven een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen die er rondom verschillende thema’s in de geschiedenis van internationale samenwerking en duurzame ontwikkeling hebben plaatsgevonden. Interviews, materiaal uit de collectie en video’s vormen de basis van de tijdlijnen.

Als stagiair kan je hier aan bijdragen in samenwerking met experts over de thema’s die jou interesseren. Ook help je mee met het organiseren van webinars en help jij met het promoten van de tijdlijnen op social media.

Als communicatie meer jouw ding is dan ben je bij het NICC zeker ook aan het juiste adres. Lijkt het je interessant om mee te denken over de communicatiestrategie van een jonge organisatie, dan zijn wij op zoek naar jou.

Dus, als jij praktijkervaring zoekt naast je studie of je binnen het kader van jouw studie een stage moet doen, dan maken wij graag kennis. Stages kunnen bij ons in een periode van minimaal 3 en maximaal 6 maanden zowel fulltime en parttime.